Cikkírás ügyvédként: hogyan segít az ügyvédmarketing specialista?

Kijelenthetjük, hogy ügyvédként nem könnyű fejleszteni a marketingedet, mivel a rendelkezésre álló eszközök sokkal szűkösebbek, mint más iparágakban.

Az online ügyfélszerzéshez elengedhetetlen, hogy látható legyél, és szakmailag hitelesnek bizonyulj. Mindkét cél elérése különösen nehéz, ha egyedül vagy néhány kollégával menedzseled a praxisodat.

Lássuk, hogyan tud egy ügyvédmarketinges értékes segítséget nyújtani számodra akkor, ha edukatív cikkeket szeretnél írni a szakterületedről, de korlátozott időd van rá, és nem szeretnéd kitanulni a SEOt.

1. Írni, de miről? – Egy jó ügyvédmarketinges cikk a témaválasztáson áll vagy bukik

Minden információ az ügyfeleinknél van – tartja a mondás, ami a marketing területén hatványozottan igaz. Sok ügyvédi cikk ugyan szakmailag elismerésre méltó, viszont új ügyfelet nem hoz, és ennek két oka szokott lenni általában:

  1. Elveszik az ezernyi Google találat között
  2. Túlságosan bonyolult, hosszú, és a laikus olvasók nem értik.

A cikkírás legfontosabb része a téma kiválasztása: szakterületünk olyan szegletéről írjunk, ami az ügyfeleink problémáit érinti. Azonban a jó téma megtalálása elég időigényes, és az ügyvédi munka miatt gyakran nincs idő az aktuális témák felkutatására és a cikkek megírására.

Ügyvédmarketing specialistaként szükség esetén elvégzem helyetted a népszerű jogi témák felkutatását, neked mindössze 1 órát kell rászánnod arra, hogy egy megbeszélés keretében végig menjünk a cikk vázlatán.

Ezután megírom helyetted a cikket, ami nem csak jogszabályszerű és pontos lesz, hanem marketing és SEO szempontból is optimalizált. Ez lehetővé teszi, hogy te továbbra is a munkádra fókuszálj, miközben biztos lehetsz benne, hogy online jelenléted professzionális és vonzó marad.

Elkészült cikk a Visegrad Legal számára

2. A perfekcionisták rémálma: van egy jó témám, de nem tudom, hogyan álljak neki

Ügyvédként valószínűleg te is találkozol olyan esetekkel a mindennapi munkád során, ami érdekes és releváns cikkek témái lehetnek. Azonban konkrét jogi tanácsot nem szabad – és tegyük hozzá, hogy a részletek ismerete nélkül lehetetlen is – egy cikkben adni, hiszen minden egyes ügy más-és más.

Felmerül a kérdés: milyen terjedelemben, milyen mélységben írjunk arról a témáról, ami az ügyfeleinket érdekli?

Ebben az esetben az ügyvédmarketingesként segítek végig menni azokon a szempontokon, ami érdekesek lehetnek az ügyfeleid számára.

Például, ha egy ügyfél egy bonyolult jogi kérdést tett fel, segítek lebontani a kérdést és strukturálni a cikket úgy, hogy az érthető és vonzó legyen az olvasók számára. Természetesen minden cikk végén figyelmeztetjük az olvasókat, hogy konkrét üggyel kapcsolatban kérjenek ügyvédi segítséget, és ne csak az internetről tájékozódjanak.

Ekkor dönthetsz úgy, hogy megírod a cikket a megbeszéltek alapján, vagy rábízhatod a teljes írási folyamatot a specialistára.

3. Jó a téma, szuper a cikk, de hogy találják meg az ügyfeleim? A SEO-kérdés az ügyvédmarketingben

Előfordulhat, hogy megírod a cikket, de mivel nincs tapasztalatod a SEO terén (ami elengedhetetlen a cikk online láthatóságának növeléséhez), végül hiába töltöttél órákat a cikk megírásával, nem olvassa el senki.

Ilyenkor az ügyvédmarketing specialistaként lektorálom a cikket, tehát többek között gondoskodom róla, hogy az a keresőoptimalizálási szempontoknak is megfeleljen.

Ez magában foglalja a megfelelő kulcsszavak beépítését, a meta leírások készítését, és a cikk szerkezetének optimalizálását, a weboldalra feltöltését.

Emellett készítek egy, az ügyvédi iroda brandjéhez illő borítóképet is, amely vizuálisan is vonzóvá teszi a cikket. Ez a kombináció biztosítja, hogy a cikk nem csak megtalálható legyen az interneten, hanem felkeltse az olvasók figyelmét is.

Összegzés: így segít neked az ügyvédmarketing specialista

Legyen szó időhiányról, témaválasztásról vagy SEO optimalizálásról, egy jogász végzettségű marketinges lehetővé teszi, hogy ügyvédként professzionális és hatékony cikkeket publikálj anélkül, hogy ez túlságosan leterhelné a mindennapi munkádat.

Cikket szeretnél írni? Beszéljünk.

Ezeket olvastad már?