3 év műszaki marketingszövegírás 5 tanulsága – ezekre figyelj, ha speciális szolgáltatásod van

NEM.SAMPONT.AKARUNK.ELADNI. – jelentette ki egy raktártechnikával foglalkozó cégvezető, és értettem a frusztráltságát: jó néhány marketingszövegírót elfogyasztottak már az évek alatt.

3 év műszaki marketingszövegírói tapasztalatát szedtem össze a következő cikkben, amiből megtudhatod,

– hogyan érdemes hozzáállnod a marketingnek ha speciális területen tevékenykedsz,
– milyen kihívásokra érdemes felkészülnöd,
– hogyan fogalmazd meg az igényeidet, és
– válassz azoknak megfelelően marketing szakembert.

Ha olyan területtel foglalkozol, amit sokan nem ismernek, nehezen magyarázható el néhány szóban, még nehezebb eladni, ez a cikk hasznos lesz neked.

Lássuk, mire kell figyelned ha speciális szolgáltatásod/terméked van!

1. Mélyebben kell ismerned az ügyfeleid problémáit, döntési mechanizmusát bárkinél.

Abszolút nem ritka, ha egy műszaki cégnél a célközönség leírása, a buyer persona meghatározása 10+ oldalas dokumentumban kerül véglegesítésre.

Ennek okai a következők:

– Sokszor egészen speciális, szűk B2B célközönséggel kell számolnod.

Például egy fogászati eszközöket gyártó, forgalmazó cég alapvetően fogászati klinikákat keres, amiből kevesebb, mint 2.500 van Magyarországon.

– Gyakori, hogy széleskörű felhasználási területe van a terméknek.

Egy ipari hőmérőt fejlesztő, gyártó cég ügyfele lehet acélöntöde, áruházlánc és gyógyszerüzem is.

– Jellemzően különböző célközönségeknek különböző előnyöket kell hangsúlyozni.

Társasházi villanyautó töltéssel foglalkozó mérnökvállalat esetén fontos tudni, hogy teljesen más előnyök mozgatják az ingatlanberuházót, a társasházkezelőt, és a lakókat is.

– Meg kell ismerned az ügyfeleid döntési folyamatát, és különösen azt, hogy ki hozza meg a végső döntést.

A társasházi villanyautó töltés iránti igényt leggyakrabban néhány villanyautóval rendelkező lakó indítja el. Azonban a döntést a lakógyűlésnek kell meghoznia és a társasházkezelőnek is jóvá kell hagynia.

Ahhoz, hogy meggyőzd őket, minden érintett szempontjait figyelembe kell venned a marketinges kommunikációdban.

–        Ismerned kell a terméked helyett választható alternatívákat is.

A masszív, de drága rugalmas ütközésvédők a munkatársak testi épségét és a polcrendszereket is védik egy targoncával történő ütközés esetén. Azonban választhatunk olcsóbb, fém ütközésvédő elemeket is, amiket rendszeresen cserélnünk kell a koccanások után.

ipari marketing

Rugalmas ütközésvédelem: Az egyértelmű szöveges és vizuális megjelenést alapos és mély kutatás előzte meg.

2. Csak a konkrétumok játszanak: nincs lehetőség szépítésre, általánosításra, vagy bullshitelésre.

Az elmúlt három év során gyakran kaptam azt a választ az ügyfelektől, hogy „attól függ”. Hogy miért? Mert a weboldalon és prospektusok szövegeiben nincs helye pontatlan, általánosító információknak.

Ha speciális területen dolgozol, a marketingszövegeidnek ki kell emelnie a befektetés megtérülését: egyértelműen meg kell fogalmaznod, hogyan segít a terméked, szolgáltatásod csökkenteni az ügyfeleid költségeit, növelni a hatékonyságukat vagy a bevételeket.

Egy raktártechnikai termék, egy céges villanyautó töltő nagyobb pénzügyi befektetést igényel az ügyfél részéről, ezért rendkívül fontos, hogy konkrét, kézzelfogható példákat, eredményeket szükséges kommunikálni, miközben hangsúlyozásra kerülnek a hosszabb távú előnyök és megtérülés is.

Ha speciális területen dolgozol, egyértelműsítened kell,

  • mennyi idő alatt térül meg az ügyfelek számára a befektetésük,
  • hogyan segít csökkenteni az ügyfelek költségeit, vagy éppen
  • növelni a hatékonyságukat vagy a bevételeiket.

Az esettanulmányok és sikersztorik használatával bemutathatod, hogyan működik a terméked vagy szolgáltatásod valós szituációban.

3. Egy jogszabálymódosítás bármikor áthúzhatja /és utat is nyithat/ a marketingkampányodnak

A villanyautó vásárlás mellett szóló érv az, hogy Pesten ingyenes a zöld rendszámos autóknak a parkolás – egészen addig, amíg ezt meg nem szüntetik.

Marketingkampányok sorsát húzza keresztbe egy-egy jogszabálymódosítás, amire az egyetlen megoldás az, ha gyorsan reagáltok.

Azonban az ellenkezője is igaz: a céges villanyautó vásárlást ösztönző állami támogatás remek apropó arra, hogy érdeklődőket gyűjts a villanyautó töltőd iránt.

4. Nem csak használnod, helyesen kell használnod a szakmai zsargont.

Ha túl lezserül fogalmazol, komolytalanná válsz, ha túl bonyolultan, nem fogsz tudni érdeklődést felkelteni.

A marketingszövegnek olyan szintű szakmai hangnemet kell megütnie, ami az adott közönség számára érthető. A bonyolult műszaki részleteket közérthetően kell bemutatni, hogy ne csak a szakértők, hanem a laikusok is megértsék.

Tisztában kell lenned azzal, milyen szavakat használnak, mit értenek általában félre a potenciális ügyfeleid.

5. Hogyan válassz marketingszakembert?

Te is láthatod, hogy jellemzően óriási mélyvíz vár a marketingesedre, ha speciális területen dolgozol.

Az ilyen területeken jellemzően háromszor annyi időbe telik felkészülni a különböző gyártásokról, ipari termékekről. Talán ez nem meglepő: ipari lézervágóról kevés anyagot érhetsz el (főleg magyarul) a neten.

Ezért válassz olyan marketingest, aki

  • szerzett tapasztalatot hasonló iparágban,
  • a megbeszélések sorozatában segít kikristályosítani, kihez akarsz szólni igazán,
  • inkább rengeteget kérdez, mint állít dolgokat,
  • hajlandó piackutatást végezni, elemezni a konkurenciádat, és
  • a legfontosabb: érdekli a szolgáltatásod.

Készülj fel arra, hogy neked kell biztosítanod a szakmai anyagokat, hogy egyértelműen kommunikálható legyen a termék vagy szolgáltatás technikai részletei, funkcionalitása.

Blogcikket, prospektust szeretnél? Beszéljünk.

Ezeket olvastad már?